Sweet as

4 mei 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Alweer bijna twee weken in Nieuw Zeeland, sweet as! Jaja, dat is de meest voorkomende uitdrukking hier. Achter werkelijk elke zin zeggen ze ‘sweet as’. Dus dat doe ik nu ook maar. Het schijnt te komen van ‘sweet as pie’ maar die pie vinden ze niet zo interessant.

Waar ik me in Japan verbaasde over de vele verschillen met de Nederlandse cultuur, ben ik hier overdonderd door totaal verschillende en prachtige landschappen. De foto’s geven een impressie, maar halen t lang niet bij wat ik zie. Wolkenluchten, zonsondergangen, rode en gele rotsen, lege stranden, hoge bergen, vulkaankraters en dichte varenbossen... ik ben maar een beetje gestopt met foto’s maken, want ik klik en klik maar er blijft niks van over.

Eerst een paar dagen in Auckland gezeten. Het is niet echt mijn stad; volgens mijn buschauffeur Wings is t beste wat je kan doen in Auckland is de stad weer verlaten... Dus dat heb ik ook maar gedaan. Ik ben op bezoek geweest bij mijn oude buurmeisje en haar gezin op Waiheke Island. Dat is echt fan-tas-tisch. Wat een plekje! Toen naar het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland, Cape Reigna, waar we ondanks de enorme wind en wolkjes toch veel lol hebben gehad met het zandduinsurfen. En de lekkerste lekkerbek ooit gegeten. In Paihia door een mangrovebos gewandeld en bijna van de ferry afgeklotst want ik moest en zou de wind en regen trotseren en naar Russel. Op dit schiereiland zat vervolgens alles dicht vanwege gebrek aan toeristen die dag. Dus toen maar de berg opgeklommen en in stilte genoten van het toch wel mooie uitzicht.

Eergisteren zijn we met een nieuwe groep naar Hahei gereisd, op de Coromandel Peninsula. Midden op t strand een gat gegraven en warempel in bikini zit je dan zomaar in een gloeiend heet zandbakbad. Die vulkanische lagen zijn zo gek nog niet! De Cathedral Cove is de toeristische attractie in die omgeving, dus ook dat wilden we niet missen. Een mooie wandeling in de zon, 20 graden, door bossen en over het strand.

Inmiddels van de bus gehopt en in het boerenplaatsje Morrinsville, op bezoek bij een oom van mijn peettante. Zijn woning is een stukje Friesland in Nieuw Zeeland, geweldig! Er zijn hier veel melkveeboerderijen, dus ik heb al in een overall de minikalfjes melk gegeven, door de blubber gecrosst en koeien verplaatst. Alles met een big smile op mijn gezicht. Vandaag de hoogste berg hier in de omgeving beklommen, 952 meter omhoog en naar beneden, klimmen en klauteren als een berggeit, woei, die Nederlandse beentjes van mij hebben wat te verduren! Ik dacht dat mn conditie wel oké was, maar de fitsheidstest New Zealand style zal ik niet doorkomen. Nog 1,5 maand de tijd om eea bij te schaven ;)

1. Irene:
    4 mei 2018
    Hey Hannah, klopt het dat je nog 6 weken in New Zeeland blijft? En heb je dan alweer een volgend reisdoel voor ogen? Of hoe werkt dat bij Jou?
  2. Isabelle:
    5 mei 2018
    Wow zeg, wat een tof verhaal weer en super mooie foto's! Leuk om te zien dat je zo geniet. Blijf dat vooral doen!
  3. Iris:
    8 mei 2018
    Wat een fantastische foto's. Zo'n schommel willen ze hier ook wel!!
  4. Sonja:
    10 mei 2018
    Wat een vette foto's, zo mooi! Vooral die boom is zeer indrukwekkend!
  5. Renske:
    11 mei 2018
    Oooh dit klinkt goed Hannah.. zo heerlijk.. je mist niks aan het kleine Hollandse...blijf lekker genieten!!
  6. Rene en Annet:
    21 mei 2018
    Wat is het daar prachtig! We kunnen ons voorstellen, dat je geniet. Liefs