Wij gaan op berenjacht... En we zijn NIET bang

16 juli 2018 - Vancouver, Canada

Na 13 uur in de lucht kwam ik zes uur eerder en vrij gaar aan in Vancouver. Daar ik werd zo hartelijk verwelkomd door de zon en door twee superaardige mensen die mij niet eens kenden (familie van vrienden) en hun prachthuis voor mij openstelden. Na enkele dagen de stad verkennen - Vancouver rocks!!- en een iets te steile berg omhoog te klauteren, was het tijd om het luxe leventje achter mij te laten en de bearbell tevoorschijn te halen voor een tweeweekse campingtrip.

Hopla, van stadsgrietje naar Akela Beemsterboer. Met 12 avonturiers en een hipstergids de Rockies doorkruizen in een tentje, in weer en wind wandelen op de gletsjers, kanoën op helblauwe meren, bergen beklimmen, raften op wilde rivieren, smores eten bij het kampvuur, sterren kijken, cornhole spelen en dennebomen tellen... de berenjacht is begonnen! Of jagen de beren op mij? Ik heb ze gezien; grizzly beren achter een hek, zwarte beren vanuit de auto en met eentje had ik bijzonder nauw contact tijdens het hardlopen... uhhh ‘hi there little bear’... was genoeg om hem af te schrikken en heel hard de andere kant op te rennen.

De Rockies zijn adembenemend mooi. Zo enorm groot, zo hoog, zo grillig. Erdoorheen rijden voelde soms wel eindeloos. Maar het uitzicht was niet verkeerd; spectaculaire vergezichten, watervallen, meren, grote beestjes (beren, rendieren, reeën, uilen, slangen) kleine beestjes (rotmuggen) en wiebelbeestjes (op het dashboard in de auto). Via het populaire skioord Whistler - brrrr vriezenskoud, naar de ranch in Wells Grey - waar ik vrijwillig mn tent verkoos boven een groezelige hut, naar het schattige Jasper - waar ik mijn verjaardag heb gevierd als een echte princes met glitterkroontje, heliumballon en taart met kaarsjes, naar raftdorp Golden - naast raften is daar echt niks te beleven, naar Banff - toeristisch maar schittend gelegen kuuroord, om te eindigen in cowboystad Calgary. Nieuwe vrienden gemaakt, nieuwe herinneringen geboren en weer een stukje van de wereld verkend, een heeeeel klein maar fijn stukje.

1. Sonja:
    17 juli 2018
    Hi Hannah, leuk om je verjaardag zo te vieren :) Wat een leuk verhaal weer en ontzettend mooie foto's, echt prachtig! En die wiebelbeestjes, haha!! Geniet van je reis!
  2. Renske:
    Jeetje Hannah , dat klinkt allemaal jaloersmakend! En dan hier een leven als een sneltrein waardoor we jouw verjaardag vergeten.. schandalig! Nog van harte joh! Je foto’s zijn echt adembenemend mooi! Ik ben verkocht hoor, als de kids niet meer meegaan op vakantie kan ik me misschien wel Canada veroorloven. Zullen ze niet leuk vinden. Geniet! Met volle teugen. Maar dat doe je wel zo te zien.
  3. Iris:
    17 juli 2018
    Hey nicht. Mooi verhaal weer en prachtige foto's. Toch wel je verjaardag gevierd....!! Leuk toch.
    Heel veel plezier en gezelligheid met leuke mensen om je heen.