Bezienswaardigheden

19 april 2018 - Tokio, Japan

Geland, gejetlagged, het avontuur is begonnen! Sinds ik op 18 april in Tokio ben, kijk ik mn ogen uit. Mannen in pak die op megatelefoons zitten te gamen in de metro, vrouwen en kinderen die echt in de mooiste kimono’s en op de ongemakkelijkste slippers lopen, wc’s met douche van onderen en muziek die je kan aanzetten voor ‘extra privacy’, tempeltjes zomaar tussen een hele rits grote kantoorgebouwen, etenswaren waarvan Joost mag weten wat t is en niemand die Engels spreekt, zelfs de jongere generatie niet. Zonder het nog maar te hebben over de beroemde bezienswaardigheden, is alleen het rondlopen door deze miljoenenstad al een beleving op zich. En ook zelf word ik soms als bezienswaardigheid gezien; picture picture? Sure Ik wil wel een foto van die schoolkinderen in uniform bij de Senso-ji Tempel maken. Maar nee, ik was veeel interessanter dan die tempel, ze wilden met mij op de foto!

Vandaag al hardlopend langs de rivier genoten van het heerlijke weer, op de 45ste verdieping van de Government Building mij verbaasd over de grootte van de stad, bijzondere tempels bezocht, gewandeld in een supermooie Japanse tuin, in het Nezu museum de bloemetjeswandschermtentoonstelling bewonderd, en onophoudelijk op het knopje van mn camera gedrukt in de wijk Omotesando, waar de creme de la creme van de architectenwereld voor de meest chique modepaleizen winkels hebben ontworpen. Het is veel, heel veel, maar ach, je wil de wereld ontdekken of niet... let’s go!

1. Isabelle:
    19 april 2018
    Yes, je eerste verhaaltje en je eerste reactie. Leuk om te lezen wat je daar allemaal beleefd. En wat n toffe plaatjes! Ik wil wel van die kekke slippers, hier was het 29gr vandaag namelijk! En het meisje met de parel hebben we pas nog in het echt gezien in het Mauritshuis. Heb je nog van dat gekke eten geproefd?
  2. Irene:
    19 april 2018
    Holy Moly wat heb jij al veel moois gezien Hannah!
    Leuk om te zien en je verslag te lezen.
    Ga zo door😙
  3. Susan:
    20 april 2018
    Leuk om te lezen Hannah!!!...geniet er van...
  4. Marjon:
    20 april 2018
    Heel leuk om te lezen Hannah! Ik hoor het je gewoon zeggen haha! Lijkt trouwens alsof je er al drie weken bent in plaats van drie dagen! Genieten! Tot horens! X
  5. Wim en Marcelle:
    20 april 2018
    Hoi, wel super gaaf al die tempels, echt iets voor ons, en ik vind tempels heel mooi. Je zit in een goede tijd van Japan want al die bomen beginnen te bloeien, geniet er van, hartelijk groeten.
  6. Eline:
    21 april 2018
    WoW!! Gaaf hoor, Japan!! Ik wil ook! Wat maak je veel mee!!
  7. Rene en Annet:
    21 april 2018
    Tjonge jonge wat een mooie foto's! En wie had gedacht dat jij nog eens een bezienswaardigheid zou worden? Haha, grappig. Geniet maar van alles, liefs vanuit Zwolle.
  8. Ilse:
    22 april 2018
    Hey nichie, wat leuk om te lezen hoe het met je gaat en wat je al beleefd hebt!! Geniet van alles en we blijven je volgen. Dikke knuffel van ons
  9. Iris:
    24 april 2018
    Hey hallo,
    Wat leuk dit te lezen. Veel te zien daar! Vooral blijven schrijven en mooie plaatjes toevoegen. Inmiddels zit je in een ander mooi land. Have fun tussen de kiwi's. Groetjes Iris.